Dit deed JDRF in 2018-2019: ons jaarverslag in het kort

Het JDRF Jaarverslag 2018-2019“Als ik naar JDRF Nederland kijk, ben ik trots op wat we doen. Samen werken we, ambitieus en krachtig, aan een betere kwaliteit van leven voor mensen met type 1 diabetes. Tot we uiteindelijk ons einddoel hebben bereikt: de genezing van type 1 diabetes.”

Zo blikt Ingrid Wiechers, directeur JDRF Nederland, terug in ons jaarverslag 2018-2019. Maar dat is niet het enige interessante uit het JDRF Jaarverslag 2018-2019. Hieronder lichten we een aantal belangrijke zaken voor je uit.

Daadkrachtig

JDRF is de enige organisatie ter wereld met een daadkrachtig en realistisch plan voor een wereld zonder type 1 diabetes. We werken samen aan het voorkomen en genezen van type 1 en tot die tijd ook aan het verbeteren van een leven met deze ziekte. In 2018-2019 deden we dat onder andere met:

• €185.000,- van particuliere donateurs
  • €125.000,- van stichtingen, fondsen en andere non-profitorganisaties
  • €220.000,- van bedrijven
  • €23.000,- van deelnemers aan de Dam tot Damloop
  • €135.000,- van deelnemers aan de JDRF One Walk

Hoogtepunten

Zonder hulp van al deze mensen, hadden we niet zo hard kunnen werken aan onze doelstelling: een wereld zonder type 1 diabetes. Maar 2018-2019 bestond uit nog veel meer hoogtepunten: zo vertegenwoordigde Carolien Connoly JDRF Nederland tijdens het Children’s Congres 2019 in Amerika en liepen wandelaars de Vierdaagse voor JDRF.

We organiseerden meerdere keren Up-to-Date en een avond Voel je Vrij in de Soester Duinen, lanceerden de Tas van Rufus en maakten ons hard voor de petitie voor sensorvergoeding die Loes Heijmans en JDRF-collega Orietta Koster in juni inleverden bij de Tweede Kamer.

Warm hart

Door alle inzet van mensen die JDRF een warm hart toedragen, konden we in 2018-2019 1,9 miljoen euro besteden aan de doelstellingen van onze stichting: onderzoek naar en voorlichting over type 1 diabetes.

En we gaan natuurlijk door. Ook dit jaar organiseren we meerdere evenementen, waarmee ook jij geld in kan zamelen voor JDRF. En we blijven ons hard maken op weg van type één naar type géén. Kom je ook in actie?

Het hele jaarverslag is online te bekijken. Nieuwsgierig? Klik dan hier.

Het JDRF Jaarverslag 2018-2019

Daadkrachtig

• €185.000,- van particuliere donateurs
  • €125.000,- van stichtingen, fondsen en andere non-profitorganisaties
  • €220.000,- van bedrijven
  • €23.000,- van deelnemers aan de Dam tot Damloop
  • €135.000,- van deelnemers aan de JDRF One Walk

Hoogtepunten

Warm hart

Het hele jaarverslag is online te bekijken. Nieuwsgierig? Klik dan hier.