JDRF Jaarverslag 2012-2013 online

Sinds vandaag is ons jaarverslag 2012-2013 (1 juli 2012 t/m 30 juni 2013) online te lezen. We blikken terug op een succesvolle periode. In totaal heeft JDRF Nederland ruim 800.000 euro besteed aan de doelstellingen: wetenschappelijk onderzoek financieren en voorlichting geven.

Maarten de Groot, voorzitter Stichting JDRF Nederland: "We hebben succesvolle activiteiten ontwikkeld om fondsen te werven. Elke euro die donateurs aan JDRF toevertrouwen, zetten we zo effectief mogelijk in om Type 1 Diabetes (T1D) zo snel mogelijk de wereld uit te helpen. Samen veranderen we Type één in Type géén!"

Van elke euro die JDRF heeft besteed aan onderzoek in Nederland in 2012-2013 ging:

• 27% naar onderzoek op het gebied van een non-invasieve meetmethode om het volume van bètacellen te meten (financiering onder- zoek prof. dr. Martin Gotthardt, UMC Nijmegen);

• 43% naar onderzoek op het gebied van regeneratie van bètacellen (financiering onderzoek prof. dr. Bart Roep, LUMC);

• 18% naar onderzoek op het gebied van inkapseling van eilandjes van Langerhans (financiering onderzoek dr. Aart Van Apel- doorn, MIRA Instituut Universiteit Twente);

• 12% naar onderzoek op het gebied van imagingtechnieken voor het kwantitatief weergeven van bètacellen (financiering onderzoek dr. Erik de Vries, UMC Groningen).

Lees meer over de vooruitgang op het gebied van onderzoek en onze activiteiten in ons online jaarverslag. Of download ons jaarverslag 2012-2013 in pdf.