Jaarverslag JDRF Nederland 2015-2016

voorkantJDRF Nederland werkt dag in dag uit aan een wereld zonder Type 1 Diabetes. Ook het afgelopen boekjaar, van 1 juli 2015 tot en met 30 juni 2016, is er keihard gewerkt voor een wereld zonder Type 1 Diabetes. Wat we precies hebben gedaan kun je nu lezen in ons jaarverslag.Zo vind je op pagina 4 een terugblik op het afgelopen jaar van de voorzitter van JDRF Nederland. Vanaf pagina 18 vind je de belangrijkste onderzoeksontwikkelingen van het afgelopen jaar. Zo werken verschillende bedrijven aan de kunstmatige alvleesklier en worden er ook verschillende stappen gezet op het gebied van slimme insuline en inkapseling.Op pagina 20 kun je lezen welke Nederlandse onderzoeken mede dankzij jouw steun gaande zijn. Zo ontvangt prof. dr. Bart Roep financiering voor zijn onderzoek naar een vaccin voor Type 1 Diabetes, terwijl Françoise Carlotti werkt aan een alternatieve bron voor bètacellen. Dr. Henk-Jan Aanstoot onderzoekt de diversiteit van Type 1 Diabetes in samenwerking met prof. dr. Bruce Wolffenbuttel. Prof. dr. Martin Gotthardt richt zich in Nijmegen op het in beeld brengen van bètacellen via bètacel imaging. Dr. Aart van Apeldoorn werkt aan een inkapselingsmechanisme om bètacellen te beschermen tegen de auto-immuunaanval.Vanaf pagina 22 kun je lezen wat JDRF Nederland het afgelopen jaar heeft bereikt op het gebied van fondsenwerving en voorlichting. We blikken terug op een succesvolle JDRF Walk en organiseerden informatieavonden door het hele land. De naamsbekendheid van JDRF Nederland groeit, net als onze online aanwezigheid en de betrokkenheid van mensen bij de organisatie. Op pagina 36 kijken we vooruit naar 2016-2017 en de verdere stappen die we hopen te zetten op het gebied van fondsenwerving en voorlichting om nog meer aan onze missie te kunnen voldoen.Het volledige verslag kun je hier downloaden, of online lezen door te klikken op de afbeelding.